معنی و مفهوم اسم و لوگوی شرکت های بزرگ دنیا
 
تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي

             

 

Adobe: اسم رودخانه ای که از پشت منزل مؤسس آن، «جان وارناک» عبور می کند.

Apple: میوه مورد علاقه «استیو جابز» مؤسس و بنیان گذار شرکت «اپل» بود. بنا بر این اسم شرکتش را نیز اپل(به معنی سیب) گذاشت.
Cisco: مخفّف کلمه ی «سان فرانسیس کو؛ San Francisco» است. “سان فرانسیس کو” از بزرگ ترین شهرهای امریکا است.
Google: گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است که از عدد یک با صد تا صفر جلوی آن تشکیل شده است.مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می کنند که این موتور جستجو می تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یک گوگل اطلاعات) را مورد پردازش قرار دهد.
Hotmail: این سایت یکی از سرویس دهندگان پست الکترونیکی به وسیله صفحات وب است. هنگامی که مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای این سایت انتخاب کند علاقه مند بود تا نام انتخاب شده؛
۱٫ مانند سایر سرویس دهندگان پست الکترونیک به “mail” ختم شود
۲٫ بر روی وبی بودن آن نیز تأکید شود.
بنابراین نام Hotmail را انتخاب کرد. در کلمه Hotmail حروف Html به ترتیب پشت سر هم قرار گرفته اند. گاهی اوقات اسم این سایت را به صورت HotMail نیز می نویسند.
HP: شرکت بزرگ “HP” توسط دو نفر بنام های «بیل هیولت و دیو پاکارد» تأسیس شد. این دو نفر برای این که شرکت “هیولد پاکارد” یا “پاکارد هیولت” نامیده شود، مجبور به استفاده از روش قدیمی قرعه کشی با سکّه یا “شیر – خط” شدند. در نتیجه هیولد پاکارد از آب در آمد.
Intel: از آن جایی که این شرکت از شروع و بدو تأسیس با تأکید روی ساخت مدارات مجتمع، ایجاد شد. نام آن را INTegrated Electronics یا به طور مختصر INTEL نهادند.
Lotus: “میچ کاپور” مؤسس شرکت هندی الاصل از حالت “لوتوس” که یک اصطلاح مدیتیشن متعالی (T.M.) می باشد برای نام گذاری شرکتش استفاده کرد.
Mirosoft: نام شرکت ابتدا به صورت Micro-soft نوشته می شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد. Microsoft مخفّف MICROcomputer SOFTware است. دلیل نام گذاری شرکت به این اسم نیز آن است که “بیل گیتس” مؤسس شرکت، آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میکرو کامپیوترها تأسیس کرد.
Motorola: شرکت موتورولا با هدف درست کردن بی سیم و رادیوی خودرو کار خود را آغاز کرد. از آن جایی که مشهور ترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شرکت Victrola بود. مؤسس این شرکت “پال کالوین” نیز اسم شرکتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی کلمه موتور نیز به نوعی در اسم شرکتش وجود داشته باشد.
Oracle: مؤسسان شرکت “اوراکل” یعنی؛ «لری الیسون و باب اوتس» قبل از تأسیس شرکت روی پروژه ای برای CIA کار می کردند. این پروژه که “اوراکل” نام داشت، بنا بود تا با داشتن مقادیر زیادی اطلاعات بتواند تا جواب تمام سؤال های پرسیده شده توسط اپراتور را با مراجعه به مخزن اطلاعات بدهد. اوراکل در اساطیر یونانی؛ “الهه الهام” است. این دو نفر پس از پایان این پروژه شرکتی تأسیس کرده و آن را به همین اسم نام گذاری کردند.
Red Hat: مؤسس شرکت “مارک اوینگ” در دوران جوانی از پدربزرگش کلاهی با نوارهای قرمز و سفید دریافت کرده بود ولی در دوران دانشگاه آن را گم کرد. زمانی که اولین نسخة این سیستم عامل آماده شد “مارک اوینگ” آن را همراه با راهنمای کاربری نرم افزار در اختیار دوستان هم دانشگاهیش قرار دارد. اولین جمله این راهنمای کاربری (درخواست برای تحویل کلاه قرمز گم شده) بود.
Sony :Sony از کلمه لاتین “Sonus” به معنای؛ «صدا » مشتق شده است.
SUN: این شرکت بزرگ، توسّط چهار تن از فارغ التحصیلان دانشگاه “استانفورد” تأسیس شد. Sun مخفف عبارت Standford Univercity Network می باشد.
Xerox: کلمه Xer در زبان یونانی به معنای خشک است و این برای تکنولوژی کپی کردن خشک در زمانی که بیشتر کپی کردن ها به روش فتو شیمیایی انجام می گرفت و فوق العاده حائز اهمیت بود.
Yahoo: این کلمه برای اولین بار در کتاب سفر های گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است که دارای ظاهر و رفتاری زننده است. مؤسسین سایت Yahoo “جری یانگ و دیوید فیلو” نام سایتشان را Yahoo گذاشتند، چون فکر می کردند خودشان هم Yahoo هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, :: 10:6
سعيد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.